Klantcase: Johan Reijne (Oosterberg) over EcoDim

  • Geplaatst op
  • 0
Klantcase: Johan Reijne (Oosterberg) over EcoDim

Jeroen Sieben sprak onlangs met Johan Reijne. Johan is accountmanager bij Oosterberg Den Bosch, maar de meeste installateurs in regio ’s-Hertogenbosch zullen hem kennen als de vrolijke en goedlachse binnendienst medewerker bij Oosterberg Den Bosch. Een half jaar geleden maakte hij de overstap naar accountmanager buitendienst. Hierdoor raakt hij makkelijker betrokken bij projecten en kan hij klanten gedegen adviseren op locatie. Hij vertelt over zijn ervaringen met EcoDim.

De producten van EcoDim zijn Johan zeker niet wildvreemd, hij werkt er immers al jaren mee. Écht stilstaan bij het merk EcoDim had hij daarentegen nog nooit gedaan. Wie zijn de mensen achter EcoDim? Wat is de geschiedenis en hoe is het ontstaan? Welke dimsituaties kun je tegenkomen en wat is de juiste oplossing?

 

“Ik ben eerlijk gezegd blij dat je geweest bent met uitleg, ook over de nieuwe series is er veel duidelijk geworden”

 

In April hebben EcoDim en Oosterberg ’s-Hertogenbosch een kennissessie georganiseerd voor hun eigen commerciële medewerkers. Jeroen van EcoDim maakt meteen een mooie entree met meegebrachte échte Limburgse vlaai(en). Na de koffie werd er afgetrapt. Allereerst was er een introductie met een strakke verhaallijn over het ontstaan, de producten, de dim-ontwikkelingen en service levels. Daarnaast werd er verteld over het smarthome assortiment van EcoDim waarmee je volledig smarthome proof bent op het gebied van dimmen van verlichting. Johan is positief: “De samenwerking loopt soepel. Tevens zijn er vanuit onze klanten ook geen vragen over EcoDim, het product wijst zichzelf."

Verder is Johan lyrisch over de ECO-DIM.02: “De ECO-DIM.02 is het warme broodje van de bakker." Echter staat hij ook open voor vernieuwingen, zoals bij het Zigbee verhaal: “Waar ik eerder niet aan jullie dacht kunnen we bij deze soorten aanvragen met jullie toch het verschil maken, mocht ik een aanvraag krijgen zal ik zeker aan jullie denken gezien de prijs-kwaliteitverhouding." Johan geeft dan ook aan dat hij de EcoDim modules en wandzenders bij ZZP’ers meer onder de aandacht wil brengen: “Voor kleinere verbouwingen is dit een enorm geschikte oplossing, nu wordt hier vaak voor KlikAanKlikUit gekozen."

Johan geeft aan dat de kennissessie voor hem en zijn collega’s een gewenste aanvulling was op de al aanwezige kennis omtrent het merk EcoDim en de producten. Johan: “Het assortiment is effectief en zeker niet te breed, je hebt de juiste producten voor elk mogelijke dimsituatie." Als voorbeeld neemt Johan de ECO-DIM.14: “Een handige kleine module welke makkelijk achter een tast drukker past; daar bespaar je al ruim vijftig procent mee ten opzichte van reguliere A-merken."

 

“De ECO-DIM.02 is het warme broodje van de bakker."

 

Johan sluit tevreden af: “Ik vond deze bijeenkomst erg interessant omdat er dingen werden verteld die ik nog niet wist. Ook waren er producten besproken waarvan ik niet zo snel wist dat ze in het assortiment zaten. Waarom heb ik gekozen voor EcoDim? Nou, zoals een goede verkoper zou zeggen: "Ik heb het zelf ook thuis." Ik gebruik het al vijf jaar zonder problemen en het installeren was heel eenvoudig. Bovendien is de prijs-kwaliteitverhouding gewoon goed."

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.